Listing 1 - 10 of 98 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Philosophical anthropology --- Anthropologie culturelle --- Antropologie [Culturele ] --- Cultural anthropology --- Culture & society --- Culture and globalization --- Culture and society --- Culture et globalisation --- Culture et mondialisation --- Culture et société --- Culturele antropologie --- Cultuur en globalisering --- Cultuur en maatschappij --- Cultuursociologie --- Ethnography --- Ethnologie --- Ethnology --- Etnologie --- Globalisation et culture --- Globalisering en cultuur --- Globalization and culture --- Maatschappij en cultuur --- Mondialisation culturelle --- Mondialisation de la culture --- Mondialisation et culture --- Races of man --- Samenleving en cultuur --- Social anthropology --- Society and culture --- Sociologie de la culture --- Sociology of culture --- Société et culture --- culturele antropologie --- etnologie --- postkolonialisme --- #GGSB: Filosofie --- #GGSB: Cultuurfilosofie --- PXL-Central Office 2015 --- Filosofie --- Cultuurfilosofie
Choose an application
070 --- 316.728.1 --- 316.77 --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- 316.728.1 Popculture. Popular culture. Volkscultuur. --- Popculture. Popular culture. Volkscultuur. --- 070 Pers. Nieuwsbladen. Magazines. Redaktie. Journalistiek--(algemeen) --- Pers. Nieuwsbladen. Magazines. Redaktie. Journalistiek--(algemeen) --- civiele journalistiek --- Journalism --- Popular culture --- #SBIB:309H040 --- #SBIB:309H1020 --- Writing (Authorship) --- Literature --- Publicity --- Fake news --- Culture, Popular --- Mass culture --- Pop culture --- Popular arts --- Communication --- Intellectual life --- Mass society --- Recreation --- Culture --- Populaire cultuur algemeen --- Mediaboodschappen: algemene werken (met inbegrip van genres, taalgebruik en historiek) --- Popculture. Popular culture. Volkscultuur --- cultuur --- populaire cultuur --- Sociology of culture --- Journalism. --- Popular culture. --- Journalisme --- Culture populaire --- Journalisme. --- Culture populaire.
Choose an application
Is de houding van je gesluierde buurvrouw een doorn in je oog, maar ben je wel geboeid door de zin voor het sacrale in het Verre Oosten? Of vind je de gearrangeerde huwelijken in India een verschrikking, maar hou je wel van de Afrikaanse gastvrijheid? Het werk leert andere culturen begrijpen en waarderen en zo ontsnappen aan onverstandige meningen, racisme en vernederende stereotiepen.Aan de hand van boeiende cases, ontdekt de lezer de verwarrende wereld van interculturele relaties en de kansen die wederzijdse, culturele beïnvloeding biedt. Het hangt immers van ons allen af of onze planeet gedoemd is tot een gewelddadige confrontatie tussen culturen en religies. Maar de auteur is hoopvol: hij gelooft dat een andere wereld wel degelijk mogelijk is en dat onze mentaliteit verandert
cultuurfilosofie --- interculturaliteit --- Philosophy and psychology of culture --- Religious studies --- Acteurs culturels --- Action culturelle --- Aide culturelle --- Assistance culturelle --- Communication culturelle --- Cultural diffusion --- Cultural exchange --- Cultural relations --- Culture -- Diffusion --- Culture -- Décentralisation --- Culture [Diffusion de la ] --- Culture diffusion --- Culturele betrekkingen --- Culturele relaties --- Cultuurverspreiding --- Diffusion culturelle --- Diffusion de la culture --- Diffusion of culture --- Décentralisation culturelle --- Développement culturel --- Espaces culturels --- Intercultural relations --- Médiation culturelle --- Rayonnement culturel --- Relations culturelles --- Relations interculturelles --- Transmission culturelle --- Verspreiding [Cultuur] --- #SBIB:309H023 --- #SBIB:39A3 --- #KVHA:Interculturaliteit --- #KVHA:Cultuur --- #KVHA:Religie --- 316.6 --- Cultuur --- Cultuurverschillen --- Godsdienst --- Relaties --- 291.16 --- Interculturele en internationale communicatie --- Antropologie: geschiedenis, theorie, wetenschap (incl. grondleggers van de antropologie als wetenschap) --- Verhouding tussen de godsdiensten. Verdraagzaamheid. Interreligieuze dialoog --- Interculturele verhoudingen --- Interculturele communicatie --- Culturele antropologie --- Interculturaliteit --- Multiculturele samenleving --- Samenleving --- Cultuurverschillen. --- Godsdienst. --- Multiculturele samenleving. --- 291.16 Verhouding tussen de godsdiensten. Verdraagzaamheid. Interreligieuze dialoog --- Intergroup relations --- Cross-cultural studies --- PXL-Education 2013 --- cultuurverschillen --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Verpleegkunde --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Volwassene --- Cultuurverschil --- Godsdienstfilosofie
Choose an application
Anthropologists of the senses have long argued that cultures differ in their sensory registers. This groundbreaking volume applies this idea to material culture and the social practices that endow objects with meanings in both colonial and postcolonial relationships. It challenges the privileged position of the sense of vision in the analysis of material culture. Contributors argue that vision can only be understood in relation to the other senses. In this they present another challenge to the assumed western five-sense model, and show how our understanding of material culture in both historical and contemporary contexts might be reconfigured if we consider the role of smell, taste, touch and sound, as well as sight, in making meanings about objects.
Ethnology. Cultural anthropology --- geschiedenis --- history [discipline] --- cultureel erfgoed --- museology --- cultural heritage --- museumkunde --- History of civilization --- Museology --- Anthropology. --- Material culture. --- Senses and sensation. --- Anthropologie --- Culture matérielle --- Sens et sensations --- Postcolonialisme --- Colonies --- Musées ethnographiques --- Body, Human --- Colonies. --- Ethnological museums and collections. --- Human body --- Postcolonialism. --- Social aspects. --- Culture matérielle --- Ethnological museums and collections --- Material culture --- Postcolonialism --- Senses and sensation --- Sensation --- Sensory biology --- Sensory systems --- Knowledge, Theory of --- Neurophysiology --- Psychophysiology --- Perception --- Post-colonialism --- Postcolonial theory --- Political science --- Decolonization --- Culture --- Folklore --- Technology --- Ethnological collections --- Ethnology --- Anthropological museums and collections --- Anti-colonialism --- Colonial affairs --- Colonialism --- Neocolonialism --- Imperialism --- Non-self-governing territories --- Colonization --- Social aspects --- Museums --- Postcolonialisme. --- MAD-faculty 17 --- opleiding art sense(s) lab --- cultuurgeschiedenis --- cultuursociologie --- geurkunst --- Culture matérielle. --- Musées ethnographiques.
Choose an application
Now in its Fourth Edition, Visual Methodologies: An Introduction to Researching with Visual Methodologies is a bestselling critical guide to the study and analysis of visual culture. Existing chapters have been fully updated to offer a rigorous examination and demonstration of an individual methodology in a clear and structured style. Reflecting changes in the way society consumes and creates its visual content, new features include: * Brand new chapters dealing with social media platforms, the development of digital methods and the modern circulation and audiencing of research images * More 'Focus' features covering interactive documentaries, digital story-telling and participant mapping * A Companion Website featuring links to useful further resources relating to each chapter. A now classic text, Visual Methodologies appeals to undergraduates, graduates, researchers and academics across the social sciences and humanities who are looking to get to grips with the complex debates and ideas in visual analysis and interpretation.
Visual communication --- Visual literacy --- Perception des images --- Visual communication. --- Visual literacy. --- Literacy, Visual --- Graphic communication --- Imaginal communication --- Pictorial communication --- Communication --- Visual culture --- Social Media --- Visuele communicatie --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- Visual culture. --- Social Media. --- Visuele communicatie. --- #SBIB:39A2 --- #SBIB:39A8 --- #SBIB:303H14 --- Antropologie: methoden en technieken --- Antropologie: linguïstiek, audiovisuele cultuur, antropologie van media en representatie --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Sociology of culture --- Qualitative methods in social research --- Semiotics --- MAD-faculty 14 --- kunst en onderzoek --- Perception des images.
Choose an application
Auteurs van werken van grafische of beeldende kunst hebben recht op een vergoeding wanneer hun werken (schilderijen, beeldhouwwerken, etsen, …) worden doorverkocht met tussenkomst van een professionele kunsthandelaar, zoals een galerij of veilinghuis. Deze vergoeding wordt aangeduid als het volgrecht. De wettelijke regeling inzake het volgrecht is recent grondig gewijzigd. In dit boek wordt de vernieuwde regeling inzake het volgrecht grondig besproken. Aan bod komt de vraag welke werken en welke transacties onder de regeling inzake het volgrecht vallen, wat het tarief is, wie het volgrecht verschuldigd is en wie er recht op heeft. Ook wordt uitgebreid toegelicht waar, wanneer, hoe en door wie aangiftes van doorverkopen dienen te gebeuren. Tot slot wordt aangegeven hoe kunstenaars op de hoogte kunnen komen van de doorverkopen van hun werken, op welke wijze zij hun volgrecht kunnen opeisen en tot wanneer.
Industrial and intellectual property --- art market --- copyright --- Art --- Belgium --- loisirs --- culture --- verkoop --- vrijetijdsbesteding --- cultuur --- vente --- MAD-faculty 16 --- kunstenaar --- wetgeving --- Belgique
Choose an application
Onze wereld is niet dezelfde als die van gisteren. Tussen de stortvloed aan beeld en geluid, de digitale wereld en de dreiging van terrorisme kijkt de moderne mens in de spiegel, en vindt daar enkel zichzelf. Hoe gaan we om met die dolgedraaide maatschappij in deze tijden? En met onszelf?In 'De wereld van De Wachter' staat succesauteur Dirk De Wachter op uit de psychiaterstoel en trekt de wereld in, op zoek naar de mens die hij is. Op zoek naar de manier waarop mensen vandaag echt kunnen samenleven. Op zoek naar de zin van onze dagelijkse realiteit.Van literatuur en kunst over virtual reality tot de kracht van de jeugd: dit boek is een neerslag van een persoonlijke zoektocht naar hoop voor de moderne mens, in tijden waarin het mag om het niet meer te weten.
cultuurfilosofie --- 008 --- De Wachter, Dirk --- Maatschappijkritiek --- Philosophical anthropology --- existentialisme --- Levenskunst --- filosofie --- #gsdbP --- PXL-Central Office 2017 --- maatschappelijk welzijn --- maatschappijkritiek --- zelfzorg --- FICTIE --- Philosophy and psychology of culture
Choose an application
- HOE MAAK JE JE CULTURELE ORGANISATIE KLAAR VOOR DE TOEKOMST?- HEBBEN WE GENOEG AAN BESTAANDE MODELLEN?- HOE VERZOEN JE BUSINESSMODELLING MET DE EIGENHEID VAN DE CULTURELE SECTOR?Globalisering en digitalisering dwingen culturele organisaties om hun traditionele manier van werken te herzien. Als cultuurmanager moet je je publiek meer dan ooit betrekken bij je werving, potentiële partners anders benaderen en je financiële middelen meer differentiëren. Een robuust businessmodel brengt die elementen samen, wordt vaak gezegd. Maar hoe begin je daaraan?In dit boek geven internationale experts hun kritische visie op de basics en uitdagingen voor businessmodelling in de culturele sector. Vanuit de praktijk delen een aantal Vlaamse en Nederlandse cultuurmanagers hun ervaringen: welke factoren leiden tot succes en welke knelpunten kwamen zij onderweg tegen? Hoe kunnen culturele organisaties, zowel kunstenorganisaties als musea, transformeren naar duurzame creatieve knooppunten?Doorspekt met verhelderende cases, internationale managementervaring en de blik van experts vormt Businessmodellen in de culturele sector een unieke kritische blik op hoe creativiteit en business elkaar kunnen versterken.Bron : http://www.managementboek.nl
Ondernemingsplannen --- Strategisch management --- Managementmodellen --- Cultuurmanagement --- Sociology of culture --- Business management --- cultuurmanagement --- bedrijfsbeleid --- PXL-Business 2020 --- organisatiekunde --- businessmodellen --- duurzaam ondernemen --- Cultuursector ; management. --- Cultuurbeleid --- Management --- Ondernemingsplan --- Managementmodel --- Kostenbeheersing
Choose an application
Het boek vertrekt vanuit stedelijke tussenruimtes, urban cracks. Deze plekken worden begrepen als ruimtes in 'tussentijd' die gekenmerkt worden door een schijnbare leegte en waarin verschillende logica's samenkomen en botsen.De gelaagdheid van verschillende historisch gegroeide betekenissen en de kruising van conflicterende logica's op deze 'nutteloze' plekken, worden naar voor geschoven als belangrijke kenmerken waarop kunstenaars en sociaal werkers kunnen inspelen.Het boek zoomt in twee onderzoekstrajecten in de Gentse wijk Muide-Meulestede-Afrikalaan: 'Oceaniëstraat recto/verso' en 'Assurance Ambiance'. De auteurs bespreken vervolgens het potentieel van zowel artistieke als sociale praktijken die met de context van urban cracks werken, en aldus cruciale politieke betekenissen voortbrengen. Kunstenaars en sociaal werkers zijn beiden geëngageerd in het lezen, analyseren en vertalen van pertinente ontwikkelingen in de samenleving, hoewel de intenties en uitkomsten van hun werk sterk verschillen
City planning. --- Sociology of environment --- Sociology of culture --- Sociaal-artistiek werk --- Stedelijkheid --- Opbouwwerk --- Sociaal werk --- MAD-faculty 12 --- kunst en maatschappij --- Kunsten --- Kunstzinnige vorming --- Stadssamenleving --- Sociaal-artistieke projecten --- Kunst --- Sociaal-artistiek project --- Cultuureducatie --- Verbeelding
Choose an application
Het is bedtijd. Zaza is bijna klaar om te gaan slapen... Maar nog niet helemaal. Eerst wenst ze al haar knuffels welterusten. En dan brengt mama haar naar bed.
Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- Knuffels ; verhalen --- Prentenboeken --- Prentenboeken ; verhalend --- Slapen gaan ; verhalen --- Peuters --- bedtijd --- knuffeldieren --- peuters --- slapen gaan --- verhalen ; + 2 jaar --- Prentenboek 2+ --- Sociology of culture --- Didactics of social education
Listing 1 - 10 of 98 | << page >> |
Sort by
|